Coasta de Azur: cele mai frumoase peisaje

In momentele cand Franta juca finala cu Croatia noi eram in zbor spre Nice. Inainte sa aterizam, pilotul ne-a anuntat ca scorul este 4-2 pentru Franta. Ne-am bucurat pentru ei, nestiind ce urmeaza sa insemne aceasta victorie pentru noi…

Din data ce am pasit in exteriorul aeroportului, atmosfera vibranta si plina de bucurie se simtea in aer. Am trait pe pielea mea de gaina energia suporterilor care cantau, molipsitor de efervescenti, in combiatie cu minunatul apus in care se oglindeau palmieri imensi.

In toata aceasta nebunie, aplicatia Uber ne spunea ca nu sunt masini disponibile. Am apelat la varianta a doua, de a lua un autobuz insa dupa o scurta discutie cu alt grup de romani am dedus ca toate autobuzele erau scoase din uz pentru ca in centru strazile erau blocate.

Si pentru ca ‘no cars available’, ‘no busses available’ si statia de tren era destul de departe, am ajuns sa mergem pe jos spre cazare – 6 km. Am ajuns seara si sleiti de puteri am iesit sa mancam la prima pizzerie pe care am vazut-o.

A doua zi ne-am trezit si am mers sa luam micul dejun intr-o cafenea dragut amenajata. Am mancat un croissant si am baut un espresso impreuna cu suc de portocale ceea ce am observat a fi tipic frantuzesc. La Monaco am mers cu trenul, calatorie care a durat in jur de treizeci de minute. Odata ajunsi acolo, opulenta cladirilor, frumusetea palmierilor si a ierbii perfect taiate iti capta atentia. Asta si faptul ca se construia mult, foarte mult. Yachturile parcate in port, in toata splendoarea lor, faceau acest oras sa se diferentieze de tot ceea ce vazusem pana acum. Ploaia torentiala ce a venit pe la ora 16:00 ne-a scurtat semnificativ calatoria insa si mersul prin ploaie are farmecul sau pana la urma, nu?

D71AF4D7-9612-4F51-9BA2-8C05977A348A

F98A4A60-2A4D-46D5-AEE0-07783D2907EF

DABFBCE0-9352-4D6D-8229-756D267E2FE2

Ziua trei, ziua concertului, am decis sa vizitam orasul in care eram cazati, Nice. Am tinut mult sa ajung la Castle Hill pentru ca citisem despre peisajul splendid care se putea observa de sus. Acest loc, care se afla la 92 de metri inaltime gazduieste ruinele unui castel care a fost folosit de catre armata tocmai pentru avantajul vederii peste mare. Clipele petrecute aici au fost preferatele mele din tot ce am vazut in aceasta excursie, exceptand concertul, asa ca va recomand sa va pastrati doua ore pentru a va bucura de vedere si pentru a medita, in caz ca ajungeti acolo.

606549C7-ADDD-4086-8B35-1B899F7DFDAE

Apoi a urmat concertul. Da, concertul. Mi-ar placea sa pot exprima in cuvinte ceea ce am simtit. Insa, nu exista cuvinte pentru acea emotie, energie si fericire. Aceste momente sunt, pur si simplu, unice.  Totusi, am invatat doua lucruri. Pe viitor voi lua bilete la VIP sau macar la zona cu scaune pentru ca desi am stat imediat langa scena, am asteptat patru ore pana au intrat artistii.  Insa, in secunda cand au aparut, va spun cu mana pe inima ca am uitat unde ma aflam, cine eram si care imi era scopul in acel moment. Daca nu ma credeti, aveti doar de mers la un asemenea concert.

Ziua patru a fost pentru frumosul oras Eze. Am urcat cu autobuzul pana in centrul orasului care se afla la 427 de metri deasupra nivelului marii. Odata ajunsi acolo, totul era superb, asemanator unui labirint in care efectiv te pierzi. Intre magazine micute si cochete pline cu suveniruri si privelistea care se intrezareste chiar nu mai stii unde sa te uiti. Daca ajungeti acolo va recomand sa savurati o cafea la Chateau Eza, nu neaparat pentru cele doua stele Michelin cat pentru privelistea superba si rapitoare de cuvinte.

F784334A-AB61-41F7-90CC-862E4FB7BD54IMG_4841

Multumim pentru gazduire frumoasa Coasta de Azur, pe data viitoare!

Ps. pentru a vedea mai multe filmulete din excursie, te astept pe instagram: @ancastoica_, in rubrica de highlights: French Riviera.